שיתוף ב- 

050-2557211

צרו קשר

הוראה מתקנת בכתיבה

הוראה מתקנת בקריאה

הוראה מתקנת בקריאה מתבטא בקושי בקריאה אשר עלול להקשות על המתמודדים עמו למצות את מלוא הפוטנציאל הלימודי הטמון בהם ולחשוף אותם לבעיות ולקשיים עקיפים לצד אלו אשר נובעים מעצם הקושי עצמו. זאת הסיבה, בגינה קיימת חשיבות גבוהה להסתייע במורה אשר מתמחה בנושא של הוראה מתקנת – ולעשות זאת כבר בגילאים צעירים. היא מתמקדת בעיקר בהקניית אבני היסוד בקריאה, מתן כלים יישומיים להבנת הנקרא, הוראה מתקנת לרכישת קוד הפענוח והדיוק של הקריאה ועוד.. כאשר לצורך השגת המטרה, נעשה שימוש במספר אסטרטגיות למידה שונות – אשר מותאמות באופן פרטני לתלמידים בהתבסס על פרמטרים כמו: גילם, כישוריהם ויכולותיהם, אופי הלקות עמם הם מתמודדים ופרמטרים נוספים – בטרם תחילת הליך ההוראה המתקנת נהוג לאסוף נתונים במטרה לקבל את התמונה המלאה לגבי אותו התלמיד.

העקרונות עליהם הוראה מתקנת מושתתת

הוראה מתקנת בקריאה בפרט והוראה מתקנת ככלל מתבססת על מספר עקרונות שחשוב להכיר והם:

  • עריכה של אבחון דידקטי מקיף, תוך שימוש בכלים אבחוניים חדשניים ומתקדמים אשר פותחו במיוחד לצורך המטרה.
  • התאמת תוכנית לימודים אשר אמורה להתבסס על ממצאי האבחון כמו גם על כישוריו ויכולותיו של אותו התלמיד.
  • הקפדה על בקרה אחת לכל תקופת זמן קצרה, במטרה לוודא שהתוכנית אשר נבחרה (והאסטרטגיות עליהן היא מתבססת) היא אכן יעילה.

כמובן, שכל התהליך של הוראה מתקנת מתבצע באמצעות שימוש באסטרטגיות למידה, כלים וטכניקות עבודה שונות אשר מותאמות לכל תלמיד באופן אישי – בהתבסס על כל הנתונים הרלוונטיים.

מחפשים אחר מורה להוראה מתקנת בקריאה?

אם גם אתם מחפשים אחר מורה אשר מתמחה בנושא של הוראה מתקנת בקריאה עבור ילדים בגילאי יסוד (גן חובה-כיתה ו'), אתם נמצאים בכתובת הנכונה. במסגרת שיעורי ההוראה המתקנת אותם אני מעניקה, אני מקפידה להתאים באופן פרטני את תוכנית הלימודים לכל תלמיד וזאת בהתבסס על פרמטרים כמו: גילו, כישוריו, יכולותיו, נקודות חוזקה ולשיפור ואופי הלקות עמה הוא מתמודד ועוד.. כאשר המטרה היא לאפשר לו למצות את היכולות שלו בצורה האופטימאלית ביותר. לקבלת מידע נוסף הנכם מוזמנים ליצור קשר ואשמח להעניק לכם את כל המידע.

אהבתם את המאמר? שתפו אותו!

שתפו בפייסבוק
שתפו בוואטסאפ
שתפו באימייל