הוראה מתקנת בכתיבה וקשיים אצל ילדים (ולעיתים גם אצל מבוגרים) יכולים לנבוע ממספר סיבות שונות כגון:
- קושי מוטורי – זהו קושי שהינו בעל השפעה על הביצוע המוטורי של פעולת הכתיבה.
- קושי שפתי/תוכני – זהו קושי אשר טמון בהבנת המרכיבים הסמנטיים הנדרשים לצורך הבעה בכתב.
- קושי צורני/ לשוני – זהו קושי בהבנת המרכיבים הלשוניים של הכתיבה: כתיב, פיסוק, חוקי לשון וכיוצא בזה..
אותם הקשיים יכולים לבוא לידי ביטוי בכתב יד שאינו קריא, בכתיבה איטית, בשגיאות כתיב מרובות בחוסר ארגון ובצורות נוספות.. ללא קשר למקור הקושי או לצורה בה הוא בא לידי ביטוי, בכדי לסייע לילד ולאפשר לו לקבל כלים אשר יסייעו לו להתמודד עם הקושי, קיימת חשיבות גבוהה להכניס לתמונה מורה להוראה מותאמת – וככל שהליך הלמידה יתחיל מוקדם יותר, כך יעילותו תהיה גבוהה יותר.
חשיבות ההתאמה האישית
כאמור, היתרון המרכזי של הוראה מתקנת בכתיבה ולמעשה, של הוראה מותאמת ככלל, היא העובדה שבשיטה זו יוצרים תכנית אשר מותאמת באופן פרטני לכישורים ולצרכים של אותו התלמיד.
המטרה היא לשים דגש על החוזקות והיכולות של התלמיד וליצור אצלו הצלחות בתחילת התהליך ורק בשלבים מאוחרים יותר, להתחיל ולעבוד גם על חיזוק אותם הקשיים בכתיבה עמם הוא מתמודד. בצורה כזאת, ניתן לחזק את הביטחון העצמי של הילד ולסייע לו בפיתוח יכולות וכישורים שונים – אשר יכולים להיות משמעותיים בעבורו בהווה ובעתיד.
מחפשים מורה להוראה מתקנת בכתיבה?
אם גם אתם מחפשים אחר מורה להוראה מתקנת בכתיבה, אתם מוזמנים ליצור איתי קשר כבר היום.
אני מורה בעלת ניסיון, אשר מתמחה בין היתר בהוראה מתקנת בכתיבה לילדים בגילאי היסוד (גן חובה-כיתה ו'). במסגרת השירות אותו אני מציעה, אני מקפידה להתאים את תוכנית הלימודים בצורה פרטנית לכל תלמיד, כאשר, בשלבים הראשוניים אני פועלת במטרה לזהות את מקור הקושי של הילד ובהתאמה, להקנות לו מיומנויות ואסטרטגיות כתיבה, לזהות את כישוריו ויכולותיו ולאפשר לו לחוות הצלחות. כאמור, אם אתם זקוקים לפרטים נוספים אודותיי או אודות ההוראה המתקנת, מוזמנים ליצור עמי קשר ואשמח להשיב על כל אותן השאלות.