הוראה מתקנת בחשבון נועדה בכדי להקנות כלים לפיתוח של יכולת חישובית יעילה ותובנה חשבונית אצל תלמידים. על פי נתונים, כ-10 אחוז מהאוכלוסייה סובלת מליקויי למידה שונים, כאשר אחת מאותן הלקויות היא ליקויי חשבון (דיסקלקוליה) והיא נחשבת כאחת הליקויים המאתגרים יותר, חשוב לבחור מורה מיומן ובקיא בחומר הנלמד.
דיסקלקוליה היא קושי בחשבון אשר קושי זה בא לידי ביטוי בביצוע פעולות אשר נחשבות כבסיסיות כמו: חיבור, חיסור, חילוק וכפל. כמובן, שסוג וחומרת הקושי תשתנה בין תלמיד לתלמיד, כאשר יהיו כאלו אשר הקושי שלהם יבוא לידי ביטוי בידיעה של רצף מספרים, אצל אחרים הקושי יתבטא בהשוואת גודל מספרים ורשימת הקשיים האופציונאליים עוד ארוכה.. כחלק מכך, הוראה מתקנת מותאמת באופן אישי לתלמיד, לגילו, לאישיותו, ליכולותיו ולצרכים הלימודים שלו ולפרמטרים נוספים שיש להם השפעה על תוכנית הלימודים אשר תותאם לאותו הילד.
גישות ואסטרטגיות שונות
קיימות גישות ואסטרטגיות שונות, כאשר אבני היסוד בהוראת החשבון הינם הכרחיות, כעוגן להמשך הבניית הלמידה.
- על התלמידים לשלוט תחילה בעובדות היסוד השגרתיות, לפני שהם יוכלו להתחיל ולפתור בעיות מתמטיות, גם אם מדובר בבעיות פשוטות ולכן, יש לתרגל איתם עובדות אלו.
- יש לקדם כל תלמיד בהתבסס על הידע אשר קיים אצלו ובהתאמה, לבנות באופן הדרגתי את הידע החדש.
כאמור, ההוראה המתקנת כוללת בתוכה גם לא מעט גישות ואסטרטגיות נוספות,
כאשר המורה המתקנת מתאימה את האסטרטגיות באופן פרטני לתלמיד – כאמור, תוך התבססות על פרמטרים שונים כמו:
גיל, קושי, כישוריו של הילד, נקודות חוזקה ונקודות לשיפור וכיוצא בזה…
מורה להוראה מתקנת בחשבון
בכוחה של ההוראה המתקנת לסייע במידה רבה לילד אשר סובל מליקוי חשבון ולאפשר לו לקבל כלים יישומיים, באמצעותם הוא יוכל להתמודד עם אותם הקשיים. כמובן, שבכדי ליהנות מכל היתרונות והתועלות אשר טמונים בהוראה מתקנת בחשבון, חשוב להקפיד ולבחור בתבונה את אותה מורה ולוודא שהיא מחזיקה ברשותה את הידע והכלים המתאימים לסייע לילד. אם גם אתם נמצאים בחיפושים אחר מורה להוראה מתקנת בחשבון, תשמחו לגלות שהגעתם לכתובת הנכונה. מוזמנים ליצור איתי קשר ולעשות את הצעד הראשון בדרך משותפת שמטרתה לסייע ולקדם את הילד שלכם.